Spanje 2

4 mei 2016 - Ossa de Montiel, Spanje

Dag 10 (28/4)

Na weer zo’n uitgebreid ontbijt nemen wij afscheid van Ellen-Marie. Het heeft de hele nacht geregend dus het geeft wat moeite om van onze plek te komen, maar het lukt. We rijden naar Amposta in de Ebrodelta. Het is ongeveer 350 km. Rond vier uur komen wij op de camping aan. De camping is gelegen in een natuurgebied. Op de weg erheen rijden wij door rijstvelden, tenminste dat denken wij. De landerijen staan allemaal onderwater het is net of je over de afsluitdijk rijdt.

Dag 11 (29/4)

Na een goede nacht en dito ontbijt gaan we lekker op de fiets in het gebied fietsen. Het is een mooi natuurgebied en het weer is goed dus genieten. Na een paar uur fietsen, strijken wij neer op een terras en eten en drinken wat. De prijzen zijn hier de helft van in Nederland. Na ons gelaafd te hebben rijden wij weer terug naar de camping. Morgen weer een fietstocht.

Dag 12 (30/4)

Het heeft de hele nacht geregend en er is veel wind. Dus gaan wij niet fietsen maar wandelen. Lopen een paar uur door de natuur de wind neemt nog steeds toe, maar de zon schijnt. Sneller kun je niet verbranden. Dan maar in de schaduw op het terras. Mooie dag morgen weer verder. Maar de nacht brengt zoveel wind dat wij liggen te schudden is ons bed. De wind neemt nog steeds toe. Cockie gaat naar de douche maar komt met een war bos haar terug.

Dag 13 (1/5)

Trekken nu het binnenland in naar Albarracin zo’n 300 km. 3 a 4 uur. De wind is heftig maar de zon schijnt en de temperatuur is goed. Eerst even naar de Lidl inkopen doen. Het is duidelijk goedkoper dan bij ons. De rit verloopt voorspoedig maar valt toch weer tegen als je de bergen intrekt. De wind is nog steeds heftig en we waaien bijna van de weg. Rustig aan is het devies. Op de campingwaaien de stofwolken in het rond. Spoelen is noodzakelijk.

Dag 14 (2/5)

Natuurlijk gaan wij dit mooie stadje bezoeken, daar zijn we voor gekomen. Na een zeer koude nacht, in de nacht nog een deken bij gelegd, worden we toch redelijk uitgerust wakker. Na het ontbijt en een klein wasje kunnen we naar Albarracin. Vanuit de camping een klein kwartiertje lopen tot de ingang van het stadje. We zijn niet alleen het is toeristisch. Van beneden zie je het stadje op de berg liggen. Het zijn smalle kleine straatjes met veel mooie details. In het begin moeten we oplopen met twee busladingen bejaarden. Maar na een inhaalslag en wat sprintjes bergop zijn we ze kwijt. Het is mooi hier, alles is gerestaureerd. Mooi felle kleuren en veel smeedijzeren details en natuurlijk veel deurkloppers voor de verzameling. Na een paar uur lopen gaan wij maar wat eten en drinken voordat we de bergen verder op gaan om de stadsmuren van dichtbij te bekijken. Het was lekker en met veel tegenzin ga ik op verzoek van Cockie mee om hoog. Het nadeel van omhoog gaan vindt ik altijd dat je weer naar beneden moet. Maar het wordt een mooi tochtje, anders dan Cockie had verwacht. Het is namelijk behoorlijk stijl en het pad is losse grindslag. Maar ze wil en wij zullen dan ook. Het is nu wel erg stijl he Wim, ja maar wij gaan door. Bijna op handen en voeten komt Cockie achter mij aan Wel stijl he. We lopen met moeite de stadsmuren op, op handen en voeten de laatste trap. Het is meer dan de moeite waard. Boven op een plateau van twee bij twee meter hebben wij een goed uitzicht. Cockie vindt plateau te klein en blijft half verwegen op de trap zitten ze durft niet hoger. Toch mooie foto’s gemaakt. Dan weer terug naar beneden. Hier kwamen wij voor, het was meer dan de moeite waard, morgen weer verder.

Dag 15 (3/5)

Vandaag gaan wij naar Ossa de Montiel 270 km. verderop. Wij rijden door een onherbergzaam gebied en komen in een uur ook welgeteld een auto tegen. Het gaat op en af bocht na bocht de snelheid is navenant. Komen de eerste uren niet boven de 60 km. Geeft niets het is een mooie tocht.  Na vier uur komen wij op de camping aan. Het is mooie weer en warm, wij duiken onder onze luifel. Lekker zo.

Dag 16 (4/5)

Vandaag wasdag, schoonmaken en opruimen. Morgen weer verder.

1. Paula:
    4 mei 2016
    Het is toch wat, met al die bejaarden! Fijn om te horen dat het jullie zo goed gaat, iedere keer weer leuk om een reisverslag te krijgen. Dacht wel heel even dat het jouw waslijntje was Cock!
  2. MARIANNE:
    6 mei 2016
    Lieverds,
    Het is toch wat als je als een jonge god en dito blom tussen al die bejaarden terecht komt
    Ik voorspel je dat dit nog niks is want hoe zuidelijker je komt hoe meer ouwe vellen.
    want die zoeken de warmte op voor hun oude knoken.Maar ja als je hier mee kunt leven.danwordt dit een fantastische vakantie.GENIET ervan maar vooral van elkaar!
    heel veel liefs marianne.